Resfeber.se ger 10 tips för en billigare resa

Resfeber.se har tipsat om 10 sätt att göra sin resa billigare och speciellt ett fastnade jag för, ”Sälj dina semesterbilder”. Jag visste inte att det fanns en sådan marknad och genast började jag googla frenetiskt. Varje chans att dra ihop lite extra pengar till fler resor är självklart välkommet för varje reseälskare!

På den HÄR sidan kan du läsa om några olika sajter som handlar med royaltyfri bildförsäljning. Det är en riktigt djungel bland olika aktörer och det verkar vara ganska mycket jobb. Men om man tycker att det är kul och är duktig på att fotografera kan man säkert dra in lite pengar på det!

Ett annat av de tio tipsen är att resa rätt dagar, vilket de flesta av er säkert vet. Men för att göra det extra tydligt så gjorde jag några sökningar på Resfebers hemsida för att visa hur mycket det faktiskt kan skilja.

Sugen på London? Det är jag!

Sökexemplet jag använt är en weekendresa till London. Priserna är för en person i singelrum, på samma hotell, i tre nätter samt flyg. Utresedatum är onsdag 11/4, torsdag 12/4 och fredag 13/4. Så här blev resultatet:

Avresa onsdag 11/4     3591 :-

Avresa torsdag 12/4     4495 :-  (+ 904 :- jmf. med billigaste alt.)

Avresa fredag 13/4      4311 :-  (+720 :- jmf. med billigaste alt.) 

Våren är ju weekendresornas årstid och om du är sugen kan du hitta bra erbjudanden hos Resfeber HÄR.

För massor av weekendresor i vår, under 2000 kr per person för flyg och hotell, kika in HÄR.

2 comments

Kommentera

