En promenad från Royal Albert Hall till Harrods

Många vill gärna besöka Harrods när de är i London och den här promenaden är utmärkt att kombinera Harrods med Royal Albert Hall eller Hyde Park. Kvarteren mellan är fantastiskt mysiga och aldrig har min längtan efter 30 miljoner på kontot varit så stor.

Tips om väg att gå för att se fantastiskt mysiga kvarter i London.

Promenaden startar vid Royal Albert Hall. Jag och min pojkvän Carl kom fram hit efter en promenad genom Hyde Park.

Royal Albert Hall

När vi väl kommit fram dit valde vi att irra in i kvarteren mellan konsertlokalen och det kända shoppingvaruhuset. Vi ville gärna se något annat än de vanliga turiststråken, även om de här kvarteren inte riktigt representerar kreti och pleti. Kvarteren har underbara små hus, i vissa har man svårt att se hur någon ens kan bo där.

Underbart söta hus vid små lugna gator.

Se det lilla huset på höger sida! Det är ca 1*2 meter!

Trots de till synes små husen är priserna inget för vanliga arbetare. Den lilla promenaden är dock finfin för dagdrömmande! Kartan jag har gjort hittar du här. Inne på Google Maps kan du klicka dig runt i street view och själv se vad jag skriver om!

Harrods avslutar promenaden.

1 comment

Kommentera

