Matlagningskurs – nya resetrenden?

För några veckor sedan läste jag en artikel på dn.se om att krydda semestern med en matlagningskurs. När jag sedan i förra veckan kollade igenom Apollos hotellutbud i Thailand, hittade jag ett Duo-hotell som erbjuder en matlagningskurs. Jag tände lite på den här idén, särskilt när jag tänker på en romantisk resa med sin respektive. Jag tror dessutom att det passar utmärkt i Thailand. God mat, som har blivit riktigt populärt i Sverige. Dessutom är ju tyvärr Thailand ett resmål många åker till som en förlängning av Sverige, där köttbullar finns med på många menyer.

Matlagningskurs i Thailand, bild Aftonbladet Resa

Att gå en matlagningskurs är en rolig paraktivitet som jag gärna hade gått hemma också, men som man ju aldrig tar sig tid till. Därför tror jag att en matlagningskurs på semestern, en kväll, är ett utmärkt nöje, samt ett bra sätt att lära sig mer om Thailand och dess kultur.

DN:s artikel kan du läsa här.

Apollos hotell med matlagningskurs hittar ni här.

Sri Lanta ser underbart ut, med Bungalows där badrummet (duschen?) är delvis utomhus. Foto: apollo.se

 

Kommentera

