Ännu lite mer Dublin!

För billig shopping bör man hålla sig till området runt O’Connell Street, där man också kan beundra millenniummonumentet som lokalt kallas ”The Spike”. Väl där bör man besöka The Church på Mary Street, en restaurang inrymd i en före detta kyrka.

Det är lätt att hitta till O’Connoll Street med det här landmärket!

För mysiga strövtåg rekommenderas området mellan S Great George’s Street och Grafton Street, där man hittar många mysiga restauranger, pubbar och affärer.

Vad bör man inte glömma i Dublin?

Det är vänstertrafik! Dubbelkolla all håll innan ni går över gatan!

Man får hjälp att minnas var man ska titta…

Restaurangtips?

En dold pärla i Temple Bar-området är restaurangen Eden. Restaurangen är mysig, personalen trevlig och maten är riktigt god, med många närproducerade råvaror.

Restaurangen Eden hittar du på Sycamore Street.

Har du några frågor, vill ha fler tips eller övriga synpunkter på det här inlägget (eller nåt annat jag har skrivit) lämna en kommentar nedan, så svarar jag!

Gott Nytt År!

2 comments
  1. Patrik said:

    Då passar jag också på att kommentera🙂
    Dublin, min absoluta favoritstad! Tycker dock den har tappat lite charm sedan jag var där första gången ’97 men än idag blir jag helt lyrisk när jag kommer dit. Och jag håller mig inte bara till Dublin utan ger mig också ut på landsbygden ibland. Men en helt fantastisk stad!

    • Vi hann mest se de vanliga turistgrejerna när vi var där, så jag ser fram emot att åka dit någon mer gång och gå runt i de mindre kända kvarteren. Och se en hurling-match! =)

Kommentera

