Kompis till passet

Jag är urdålig på att ta hand om mitt pass. Jag knölar oförsiktigt ner det i väskan på flygplatsen när det är bråttom och sätter på bagagelappar på det så att det är alldeles klistrigt. Det ser därför ut som det gör…

Så därför funderar jag på att önska mig ett sånt här i julklapp…

Snyggt passfodral, finns på http://www.bluebox.se för 219 kr

Det jag verkligen gillar med det här, till skillnad från många som finns på marknaden är att man inte måste ta ur passet ur fodralet för att visa upp det, man stoppar i pärmen till passet i fickorna på insidan av fodralet, och en gummisnodd i mitten håller det på plats. Dessutom är det ju snyggt!

Om man vill vara lite mer hard core kan man skaffa ett fodral där man kan ha biljetter, papper om hotellreservation, kartor med mera…

Stort passfodral med plats för annan resedokumentation också, från http://www.bluebox.se för 69 kr

Det är inte lika snyggt, men man blir riktigt organiserad och det är verkligen prisvärt!

Kommentera

